Що Таке Автоматизація Маркетингу

Що Таке Автоматизація Маркетингу
5
1
5
0
30.04.2024

Що Таке Автоматизація Маркетингу

Якщо ваш бізнес потерпає від як збільшення обсягу задач, погіршення процесу лідогенерації та утримання клієнтів і надмірна витрата фінансових і часових ресурсів, то варто звернути увагу на автоматизацію маркетингу та владнати ці проблеми.Орієнтуючись на покращення становища компанії, власники бізнесу все частіше впроваджують інструменти автоматизації, які допомагають полегшити та пришвидшити рутинні процеси фірми. Тому, в цій статті, ми детально пояснимо, що таке автоматизація маркетингу, як працює цей метод та чому він необхідний вашій компанії.

Що Таке Автоматизація Маркетингу?

Автоматизація маркетингу (англ. marketing automation) – це стратегічна концепція, яка допомагає власникам малих та середніх бізнесів налагоджувати робочі процеси з метою покращення бізнес-діяльності.
Процедура автоматизації маркетингу не обмежується одним інструментом, а характеризується залученням різних функцій та методів для просування бізнесу. Компанія може:

  • Планувати та здійснювати персоналізовані email-розсилки;
  • Обробляти інформацію в CRM системі;
  • Планувати публікації для соціальних мереж;
  • Генерувати лідів за допомогою різних каналів;
  • Збирати та аналізувати дані про ефективність рекламних кампаній та автоматизовано управляти рекламою;
  • Взаємодіяти з аудиторією за допомогою чат-ботів, коментарів, тощо;

В умовах грамотного використання інструментів, послідовних дій, та виважених рішень, компанія може досягти бажаного – збільшення кількості клієнтів та ріст прибутку компанії. Крім того, автоматизація маркетингу сприяє полегшенню роботи працівників, які можуть не витрачати час на відправлення повідомлень чи сегментацію клієнтів вручну, а сфокусуватися на важливих стратегічних питаннях компанії.

Навіщо Використовувати Автоматизацію Маркетингу?

Головна мета будь-якого бізнесу – це ефективне просування свого бренду та залучення великої кількості клієнтів, які зацікавлені в продукті компанії. Проте чітке та грамотне налаштування маркетингу може владнати не тільки ці потреби, а й налаштувати інші важливі процеси.

Далі, ми переглянемо, що ж може отримати ваш бізнес, автоматизувавши маркетинг:

Збереження часу співробітників

Використовуючи різні канали, процес відправлення електронних листів, обробка лідів чи робота з іншими даними, може відбуватися без особливих зусиль співробітників. Варто лише грамотно налаштувати систему, аби вона працювала на вас. Здійснивши це, фахівці не витрачатимуть час на виконання рутинної роботи вручну, а сконцентруються на пріоритетних завданнях.

Покращена робота з лідами

Автоматизація маркетингу та продажів – рішення, спрямоване на результативний пошук потрібних клієнтів, налаштування взаємодії та утримання їх. Робота з лідами в реальному часі та правильний підхід дозволяє маркетологам створювати та використовувати ефективні стратегії введення потенційних клієнтів та персоналізовані маркетингові кампанії.

Таким чином, розумні кроки та міцні відносини із замовниками, підвищуватимуть конверсію та приноситимуть прибуток вашому бізнесу.

Аналіз результатів та роботи компанії в реальному часі

Автоматизовані засоби та інструменти маркетингу дозволяють експертам оцінювати етапи продажів, досліджувати процеси рекламних кампаній і прогнозувати майбутні стратегії, забезпечуючи повну прозорість функціонування всього механізму компанії. До того ж, можна швидко та легко формувати звіти щодо роботи компанії та аналізувати KPI працівників.

Підвищення рівня ефективності

Якщо процеси продажів та лідогенерації налаштовані, працівники сфокусовані на пріоритетних задачах, і всі процеси в компанії злагоджені – ефективність вашого бізнесу значно покращиться. Застосування інструментів автоматизації відділу маркетингу допомагає вдосконалити взаємодію з клієнтами через різні канали та забезпечити зручний та персоналізований досвід взаємодії з брендом.

Інструменти Автоматизації Маркетингу

Для того, щоб збільшити продажі та ефективно просувати свій бренд, компанії використовують в роботі спеціальні інструменти. Тому, в цьому розділі ми з’ясуємо, що це за інструменти, як вони можуть оптимізувати ваші стратегії та сприяти досягненню маркетингової мети.

CRM

CRM або Customer Relationship Management – комплексна платформа, яка допомагає команді маркетингу з легкість налаштувати зв’язок з клієнтами та покращити їх обслуговування.

Автоматизація маркетингу за допомогою СРМ системи

Також ми пропонуємо скористатися GudHub CRM для автоматизації маркетингу. Ця система має все необхідне для оптимізації вашого бізнесу та досягнення ефективних результатів. При реєстрації кожен може отримати доступ до всіх функцій на 14 днів!

Система управління взаємовідносинами з клієнтами дозволяє працювати з даними людей: зберігати на одній платформі, сегментувати інформацію за категоріями, редагувати, оновлювати та надавати всі потрібні дані, які потребує компанія для своїх цілей.

Інтегруючи CRM з електронною поштою, також можна здійснювати розсилку повідомлень та, тим самим, нагадувати клієнту про свій продукт чи послугу. Така функція автоматизує роботу з лідами та процес продажів.

CRM може похизуватися можливістю аналізувати дані щодо успішних угод та відмов, ефективність рекламних кампаній, відгуків клієнтів та формувати звіти та підрахунки.

SMS Розсилки

Розсилки SMS повідомлень – один із найпростіших та найшвидших процесів нагадування клієнту про вас. Відправляючи автоматичні повідомлення, отримувач практично завжди звертає увагу на оповіщення, яке йому надходить. Великою перевагою є те, що людина не здійснює покрокові дії для того, щоб відкрити повідомлення та дізнатися інформацію.

Автоматизація маркетингу через СМС розсилку

Відправлення SMS повідомлення не залежать від місце розташування людини. До того ж, такі повідомлення можуть бути надіслані в будь-який запланований компанією час або ж тоді, коли потенційний клієнт здійснив конкретну дію.

Важливими умовами такої операції є підключення абонента до мережі та обмежена кількість символів в повідомленні – 160.

Email Розсилки

Для результативної взаємодії з клієнтами компанії використовують email розсилки, які вважаються одними з найкращих способів лідогенерації та покращення продажів.

Автоматизація маркетингу за допомогою Email розсилок

Велика ефективність розсилок електронних листів полягає в тому, що людина отримує в листі те, що її цікавить. Визначивши цільову аудиторію та врахувавши потреби та уподобання клієнта, персоналізовані листи з рекомендаціями, акціями, пропозиціями та нагадуваннями стають найкращим способом привернути його увагу. За своїм змістом, email розсилки розділяються на 3 види: інформаційні, комерційні та автоматичні.

Відправлення листів може здійснюватися автоматично у конкретний час, а також мейли, які надійшли на пошту, залишаються там доступними.

Push Повідомлення

Дієвим рішенням є розсилка push повідомлень, які привертають увагу користувача, коли просто з’являється на екрані. Як правило, такі повідомлення містять заклик до певних дій, щоб користувач далі здійснив кроки і зацікавився продуктом чи послугою. Такий підхід є дієвим для підвищення конверсії та збільшення трафіку в компанії.

Спливаючі повідомлення мають бути змістовні та влучно направлені на цільову аудиторію, інакше користувачі можуть вимкнути оповіщення, і такий метод розсилки буде абсолютно не дієвим для компанії. Push повідомлення є досить маленькими за обсягом, тому важливо, щоб текст не перевищував 240 символів.

Web push повідомлення є миттєвими оповіщеннями та ефективними для компанії з точки зору вартості та часу. Тому використовуючи такі мейли, компанія може автоматизувати маркетингов діяльність без значних витрат і ресурсів.

Чат-Боти

Часто для автоматизації маркетингових процесів, компанії використовують в роботі чат-ботів. Це своєрідні віртуальні консультанти, які не тільки сповіщають про вигідні пропозиції чи акції, а й ведуть мову з клієнтами та допомагають вирішити їх проблеми. Таким чином, клієнти можуть зробити замовлення чи отримати інформацію про статус покупки.

Автоматизація маркетингу з чат ботами

Такий діалог здійснюється завдяки попередньо заготовленим відповідям, які отримує клієнт після свого питання, враховуючи контекст розмови.

Перевагою використання чат-ботів в бізнесовій діяльності є цілодобова підтримка. Тому компанії, незалежно від часу та місця, надаватимуть можливість клієнтами дізнаватися відповіді на свої питання. Крім того, вбудовані інструменти аналітики допоможуть оцінювати роботу фірми та будувати дієві стратегії маркетингу.

Використання чат-ботів сприяє зменшенню навантаження на працівників та покращення обслуговування клієнтів.

Pop-up Форми

Для лідогенерації та підвищення залученості клієнтів, маркетологи використовують pop-up форми, які дієво працюють для привернення уваги клієнтів. Такі форми також служать для збору контактної інформації користувачів, тому й мають спеціальне поле для введення ваших даних.

Автоматизація маркетингу за допомоги Pop-Up форми

Особливість такого інструменту в тому, що такі спливаючі форми не мають з’являтися одразу як потенційний клієнт зайшов на сайт. Така непродумана дія може згубно впливати на ваш бізнес та відбити бажання в клієнта користуватися вашими послугами. Крім цього, маркетологи мають визначити оптимальну частоту появи поп-апів, аби не перенавантажити користувачів.

Щодо розміру спливаючого вікна, то є оптимальний варіант, – 560 x 600 пікселів, де буде текст, який заохотить клієнта і приверне його увагу.

Вітальні Листи

Наступним методом покращення зв’язку з клієнтами є розсилка вітальних листів. Такий метод дозволяє вітати клієнта, подякувати за реєстрацію і надавати необхідні інструкції.

Автоматизація маркетингу вітальні листи

Вітальні листи, як правило, містять заклик до дії, посилання на опитування чи пропозиції. Таким чином, це дозволяє компанії взаємодіяти з клієнтами і посилювати їхній інтерес.

Вимогою для розсилки welcome-листів є дотримання стилю, кольорової гами та подачі зрозумілого контенту. Важливо й те, що такі мейли працюють на емоційному рівні, тому подякувавши клієнту за покупку, ввічливо попросивши здійснити якісь дії, надання промокодів та бонусів, — все це може викликати довіру клієнтів і сприяти здійсненню нової покупки.

Соціальні Мережі

Дієвим засобом інформування та взаємодії з потенційними клієнтами є регулярні публікації в соціальні мережі. За допомогою чіткого розкладу, спеціалісти своєчасно публікують контент, який може стати корисним потенційному клієнту. Головною вимогою є безперебійна публікація дописів, з метою постійного підігрівання інтересу лідів. До того ж, цей метод може значно полегшити роботу та економити час працівників, адже дозволяє постити матеріали одночасно на різні платформи.

Орієнтуючись на реакцію та зворотній зв’язок користувачів соціальних мереж, маркетологи можуть одразу проаналізувати зацікавленість продуктом вашої компанії та адаптувати свої бізнес-стратегії на основі результатів.

Лендинг-Сторінки

Результативним методом збору інформації потенційних клієнтів є використання лендингів. Лендинг-сторінки містять форми, які клієнти можуть заповняти та самостійно надавати інформацію, яка може зацікавити компанію.

Також лендинги можуть бути інтегровані з CRM-системами та автоматизувати процес обробки лідів.

Інтегровані з лендинг-сторінкою інструменти допомагають спеціалістам здійснювати звітність, удосконалюючи стратегії та спрямовувати рекламу на відвідувачів сторінок, утримуючи користувачів.

Залучення відповідних інструментів для автоматизації відділу маркетингу – необхідний процес для будь-якої компанії, яка має на меті упорядкувати та оптимізувати рутинні задачі в компанії.

Проте, варто пам’ятати, що залучення в роботу розсилок, CRM систем чи лендинг-сторінок, потребує детального дослідження, визначення цільової аудиторії, розрахунок ресурсів та побудову успішної стратегії.

Такі оповіщення не мають дратувати клієнтів і відбивати бажання скористатися вашими послугами, а навпаки діяти на користь компанії та приносити прибуток вашому бізнесу.

Переваги Автоматизації Маркетингу

Вдало налаштована маркетингова діяльність дає можливість покращити становище вашої фірми та отримати ряд плюсів в роботі. Серед таких переває є:

  • Налаштування рутинних процесів в компанії; 
  • Уникнення механічних помилок працівників під час збору даних та розсилки вручну; 
  • Зниження навантаження на співробітників та підвищення їх продуктивності; 
  • Заощадження часу та ресурсів; Аналіз ефективності маркетингових стратегій; 
  • Відстеження та керування лідами на всіх етапах воронки продажів; 
  • Постійна та покращена взаємодія з клієнтами; Збільшення кількості клієнтів та доходів; 
  • Масштабування бізнесу та підвищення конкурентоспроможності.

Досягнення таких можливостей дійсне лише в тому випадку, якщо компанія залучить справді дієві інструменти та методи автоматизації. Тому, важливо знати як працює цей процес та які кроки має зробити компанія, щоб налаштувати роботу, отримати довіру клієнтів, отримувати великі доходи та, в цілому, вивести бізнес на новий рівень.

Як Працює Автоматизація Маркетингу?

Для того, щоб вдало налаштувати маркетингову діяльність компанії та отримати бажаний результат, фахівці в цій справі виконують чіткий алгоритм. Нижче, представлено 5 основних кроків автоматизації інтернет маркетингу.

  1. Перший крок – це збір всіх даних користувачів, які здійснили будь-яку дію на платформі. Компанії застосовують інструменти для того, щоб знайти цільову аудиторію. Спеціалісти не тільки відстежують поведінку користувачів (лайки, коментарі, кліки, тощо), а й також займаються збором даних, які потенційний клієнт залишив в полях форми. Це допомагає отримати більше інформації про користувачів, зацікавлених у послугах та продуктах вашої компанії. 
  2. Орієнтуючись на поведінку клієнтів та дії, які вони здійснюють на різних платформах, спеціалісти визначають вид контенту, який буде їх цікавити. Використання соціальних мереж, вебінарів, блогів, реклам, тощо – відмінне рішення для досягнення мети.
  3. Сегментація клієнтів – наступна важлива стадія автоматизації маркетингових процесів. Цей процес характеризується визначенням мети потенційного клієнта та стадії готовності здійснити покупку.
  4. Далі важливо залучити інстументи, які допоможуть постійно привертати увагу лідів. Серед таких методів є: здійснення SMS, email-розсилки, відправлення push повідомлень, створення чат-ботів та інше. Впровадження таких кампаній стане ефективним методом для вашого бізнесу.
  5. Аналіз результатів маркетингових кампаній. Спеціалісти визначають ефективність здійснених стратегій та в разі необхідності приймають рішення щодо їх покращення.

Хто Потребує Автоматизації Маркетингу

Процес автоматизації маркетингової діяльності може стати в нагоді для різних типів бізнесу, адже будь-яка компанія, не важливо чи велика чи навпаки, потребує злагодженого процесу в роботі та збільшення кількості лідів.

Пропонуємо переглянути перелік бізнесів, для яких налаштування таких процесів може бути в нагоді:

  • Електронна комерція;
  • Технологічні компанії;
  • Фінансові установи;
  • Освітні заклади;
  • Готельно-ресторанний бізнес;
  • Сфера нерухомості;
  • Медіа та розваги;
  • Сфера обслуговування;
  • Виробничі компанії.

Висновок

Автоматизація маркетингу – це тривалий, ресурсозатратний, проте ефективний метод покращення бізнесу. За допомогою маркетингових інструментів та прийомів, компанії можуть знайти цільову аудиторію, утримати клієнтів та отримати більшу кількість продажів. До того ж, це сприяє полегшеній роботі працівників та уникненню постійних рутинних процесів, які забирають не тільки багато часу працівників, а й ресурси компанії.

Оптимізована робота маркетингу передбачає використання ряду інструментів, які допомагають в зборі даних клієнтів, їх сегментації та розсилці. Маркетологи можуть залучати в роботу соціальні мережі для публікації контенту, CRM системи для збору на обробки даних, розсилки для привернення уваги потенційних або постійних клієнтів та інші методи, які допоможуть досягти компанії мети.

Професійний автор

Тетяна, як професійний автор, використовує експертизу для створення статей. Тексти містять особисті дослідження і мають на меті допомагати читачам знайти відповіді на їх питання.
Поділіться своїми думками в коментарях нижче!