Ви власник підприємства і хочете налаштувати комунікацію з клієнтами, утримати їх, і зацікавити вашими продуктами? Якщо відповідь “Так”, то ви маєте бути в курсі підходів, які перетворюють такі бажання на реальні потужні інструменти впливу.
Одним з підходів розвитку і просування бізнесу є залучення контент-маркетингових дій в роботу. Отож, ми тут, аби з’ясувати, що таке контент-маркетинг, дізнатися про його особливості, стратегію та види, і відкрити для себе, чому ж він такий важливий в роботі з клієнтами.
Що Таке Контент-Маркетинг?
Контент-маркетинг – це маркетинговий підхід, який передбачає процес розповсюдження різних типів вмісту з метою привернути увагу та утримати потенційних клієнтів і в результаті, вивести бізнес на новий рівень.
За допомогою контент-маркетингових прийомів, бренди можуть завоювати прихильність і довіру клієнтів, налаштувати довготривалу взаємодію та збільшити лояльність в рази. Варто зауважити, що цей процес передбачає не лише написання постів чи статей на канали розповсюдження інформації, це налаштування міцних та довготривалих зв’язків з вашими клієнтами.
Цілі Контент-Маркетингу
До того ж, технологія маркетингу відрізняється від традиційного рекламного підходу, і охоплює ширший спектр прийомів і подачі інформації про продукт чи послугу, яка може бути цікава цільовій аудиторії.
Контент-маркетингова діяльності передбачає виконання певних цілей, які допоможуть бізнесу отримати бажане: розвиток компанії та зріст прибутку. Таким чином, ми виокремили 5 основних цілей, які можуть досягти компанії, здійснюючи правильний контент-маркетинговий підхід в роботі:
- Привернення уваги цільової аудиторії: Залучення влучних контент-маркетингових прийомів допоможе сконцентрувати увагу клієнта на головному;
- Залучення лідів: Зацікавлення продуктом сприяє збільшенню кількості угод з клієнтами;
- Постійний зв’язок з клієнтами: Систематичний постинг цікавого контенту сприяє зміцненню зв'язків з споживачами;
- Підняття впізнаваності бренду: Стратегія контент-маркетингу допомагає вашій компанії виділятися серед конкурентів в очах клієнтів;
- Підвищення конверсії: Контент-маркетинговий підхід провокує виконання відвідувачем цільової дії.
Стратегія Контент-Маркетингу: Етапи Створення Вмісту
Стратегія впровадження маркетингового контенту – це часо- та ресурсо затратний процес, який вимагає ретельної підготовки та грамотного впровадження. Ми хочемо поділитися з вами 6 основними етапами, які є важливими кроками в створенні якісного контенту.
- Перший крок, який є обов’язковим в процесі залучення контент-маркетингових стратегій – це пошук та ретельне вивчення цільового сегменту. Ви маєте визначити, хто є вашим потенційним клієнтом, що саме цікавить його та чим може ваш продукт задовольнити бажання клієнта.
- Далі розробка контент-плану. Цей крок передбачає стратегічний напрямок формування основних тем контенту, визначення з типом подачі інформації, та часових рамок. До того ж, ви прогнозуєте всі дії щодо публікації та просування вашого контенту.
- Формування високоякісного вмісту є наступною дією. Тут спеціалісти створюють різний контент, працюють над візуальною складовою, та виконують інші дії для просування бізнесу. В процес залучені дизайнери, копірайтери, маркетологи, які разом створюють унікальний вміст. Таким чином, злагоджена та покрокова робота фахівців і вірне впровадження даних спонукає аудиторію взаємодіяти, з тим матеріалом, який їй пропонують.
- Після того, як ви підготували матеріал, здійснюється його постинг та просування на каналах для розповсюдження контенту. Важливо те, що необхідністю є постійна комунікація з аудиторією, яка виконує певні дії на каналі. Якщо вже ви залучаєте аудиторію до своїх послуг, то й будьте завжди на зв'язку з ними. Ваша зацікавленість до проблем клієнтів дозволяє побудувати надійність та довіру. До того ж, звертайте увагу на регулярність постигну. Ви повинні постійно посилювати інтерес клієнта, скажімо так, періодично нагадувати про свою компанію та те, що ви можете запропонувати.
- Далі аналіз результатів. Використовуйте в роботі ряд інструментів та метрики для того, щоб проводити дослідження ефективності вашого контенту. Аналізуйте відвідування сторінок, конверсії, трансакції, поширення, коментарі, відмови, час відвідування сторінки та інші дії.
- Останнім важливим кроком є удосконалення контенту. Проаналізувавши результати роботи вмісту на каналах, ви можете покращити його в разі необхідності, або ж оцінити успішно-виконану роботу.
Ми запропонували вам універсальний підхід для створення контенту, проте будьте певні, що ваша контент-маркетингова стратегія може дещо відрізнятися від запропонованої. Це може бути пов’язано з різними цілями, які хочуть виконати компанії. До прикладу, додатковими кроками можуть бути ретельний вибір каналу для розповсюдження інформації чи навіть необхідність в додатковому підборі спеціалістів.
Отож, радимо звертати особливу увагу на мету, яку ви ставите перед собою, та виконати всі необхідні етапи, аби створити контент, який гарантує успіх.
Приклади Контент-Маркетингу
Barbie
Перший яскравий приклад – це тенденція Barbie. Творці фільму отримали те, що мали на меті – залучити велику кількість глядачів до фільму, який вийшов в липні 2023 року. До того ж, такий підхід передбачав збільшення кількості продажів ляльок “Barbie” для компанії Mattel.
Таким чином, впровадивши ряд маркетингових підходів, які стали вірусними на різних каналах розповсюдження інформації, обидві сторони підвищили рейтинги, згадуваність про їх бренди та продажі Barbie лялечок.
Цікавим фактом є також те, що в той самий період в прокаті з’явився фільм “Oppenheimer”, який ймовірно на фоні контрасту підсилив зацікавленість до “Barbie” тенденції.
Тільки пригадайте, скільки яскраво-рожевого контенту ви могли побачити у своїх стрічках. До прикладу: ролики в Tik Tok, аматорські відео на YouTube чи Instagram, постери в журналах, численні колаборації, банери, статті, та навіть, декорування магазинів в “Barbie” колір.
IKEA
Ще одним вдалим контент-маркетинговим підходом може похизуватися компанія IKEA. Основними цілями цієї корпорації були збільшення зацікавленої в продукті аудиторії та кількості продажів.
Тому коли IKEA вирішила досягти заплановане, компанія підготувала дієву стратегію для цього, впровадивши інтерактивні онлайн-каталоги та різні види вмісту в соціальні мережі.
До того ж, деякі країни використовують додаток IKEA Place, яким можуть скористатися користувачі IPhone і віртуально розміститит там меблі IKEA, щоб побачити чи пасуватимуть вони до інтер’єру кімнати.
Тим самим, компанія зуміла привернути увагу клієнтів, зацікавивши їх своєю універсальною та мінімалістичною продукцією. IKEA ставила акцент на комфорті та домашньому затишку, який може отримати покупець за привабливими цінами.
Види Контент-Маркетингу
Підхід донесення маркетингового контенту є досить обширний. Отож, давайте розглянемо, що входить в контент-маркетинг:
- Текстовий контент: До цього виду контенту можна віднести пости, статті, новини, поради, FAQs, книги, листи, тощо.
- Відео контент: Це можуть бути відеоогляди, вебінари, інтерв’ю, рекламні ролики та інше.
- Аудіо контент: Вміст з аудіо елементами передбачає підкасти, музичні треки і т.д.
- Графічний контент: Це ілюстрації та фото, інфографіка, меми та інше.
Канали Розповсюдження Інформації Контент-Маркетингу
Для того, щоб вміст поширювався та охоплював велику кількість аудиторії, варто звернути особливу увагу на канали, де можна розповсюджувати маркетинговий контент. Серед основних варіантів є:
- Контент-маркетинг в соціальних мережах;
- Розсилка новин та листів за допомогою е-mail;
- Подача контенту на веб-сайти;
- Публікація контенту в блогах;
- Використання спільнот та форумів;
- Залучення аудіо-контенту через подкасти;
- Використання чат-ботів та месенджерів;
- Розповсюдження контенту на відео-платформи;
Переваги та Недоліки Контент-Маркетингу
Залучення контент-маркетингових підходів в роботі може принести компанії як плюси, так і мінуси. Таким чином, перед тим як використовувати такі стратегії, ознайомтеся детально з усім, чим ви можете стикнутися.
Переваги Контент-Маркетингу
Серед плюсів, які ми можемо виділити:
- Більше охоплення аудиторії: Використання унікального та ефективного контенту на каналах допоможе збільшити кількість потенційних клієнтів.
- Зв’язок з клієнтами: За допомогою регулярної подачі інформації, ви можете з легкістю комунікувати з клієнтами, постійно посилюючи в них інтерес до вашого бренду;
- Підвищення впізнаваності бренду: Публікація контенту на різних каналах постійно нагадуватиме клієнтам про вашу компанію та продукт, цим самим зросте кількість клієнтів, які будуть впізнавати вас.
- Покращення SEO показників: За рахунок якісного контенту та оновлень, його розповсюдження може призвести до поліпшення позицій вашого сайту.
Недоліки Контент-Маркетингу
До мінусів ми віднесли:
- Конкуренція: При виконанні контент-маркетингових дій, варто пам’ятати про конкурентів, та застосовувати в своїй роботі унікальний та цікавий підхід до генерації контенту.
- Витрата часу: Для створення дійсно дієвого вмісту варто витратити вдосталь часу, аби якісно впровадити стратегію.
- Невідомий результат: Часто важко передбачити результат таких зусиль, тому компанії варто бути готовими до різних варіантів розвитку подій.
Висновок
Узагальнюючи, контент-маркетинг – це підхід, який впроваджується компаніями задля виконання ряду цілей, таких як: збільшення кількості продажів, впізнаваності бренду, привернення уваги аудиторії та інше.
Для створення грамотного та цікавого контенту, компанії мають використовувати чітку покрокову стратегію, яка передбачає визначення цілей підприємства, вивчення цільової аудиторії, розробку плану та якісного вмісту, просування та постинг, аналіз та висновки щодо виконаної роботи.
Існують різні способи подачі маркетингового контенту: текстовий, відео, аудіо та графічний, які в свою чергу можна поширювати на різних каналах розповсюдження інформації. Компанії можуть впроваджувати контент за допомогою постингу в соціальних мережах, е-mail-розсилки, публікацій на сторінках, відео-платформах, тощо.
Контент-маркетинг – дієвий метод для розвитку бізнесу, який збільшить охоплення аудиторії, покращить SEO показники та прибуток компанії. Проте, варто пам’ятати й про мінуси, які можуть вас спіткати. Будьте готові витратити на створення якісного вмісту час та ресурси, стикатися з конкуренцією, та часом отримати непрогнозований результат.