Для того, щоб вивести бізнес на високий рівень, отримувати хороший прибуток та залучати все більше лідів, потрібно коректно та грамотно збирати всі дані про них. Хоч компанії використовують різні інструменти та методи збору даних, вони часом можуть бути не завжди дієвими.
Тому, в цій статті, ми детально розповімо вам про систему, яка є ідеальною для таких цілей, її функції, переваги, недоліки, та інші особливості. DMP платформа – це один з найкращих методів збору інформації для маркетологів. За допомогою цієї системи, власники бізнесів зможуть досягти значних результатів.
Що Таке DMP Платформа?
DMP – це платформа управління даними або ж data management platform, яка збирає інформацію користувачів з різних джерел, керує цими даними, та організовує їх належним чином. DMP платформа здійснює пошук інформації, базуючись на поведінкових даних користувача.
Таким чином, зібравши все необхідне, система сегментує, фільтрує та накопичує дані, допомагаючи компаніям визначати інтереси цільової аудиторії і далі використовувати в цілях покращення таргетингу і реклами.
Як Працює DMP система?
Процес роботи DMP платформи є досить простим та зрозумілим. Головна мета цієї системи є відслідковування дій користувача, збір даних про нього та впровадження маркетингових стратегій.
Коли клієнт відвідує сайт чи сторінку, здійснює там будь-які дії (кліки, лайки, замовлення, тощо), його активність відслідковується за допомогою вбудованого DMP коду на сайті. Крім того, система збирає ті дані, якими користувач поділився сам (ім’я, вік, місце проживання та інше).
Таким способом накопичуються та зберігаються всі дані потенційних клієнтів, які згодом сегментуються по групах за певними характеристиками. А вже після цього, рекламодавці можуть проаналізувати анонімний профіль ймовірного клієнта, та використати його щоб створити пропозицію, яка буде більш таргетована на обрану категорію користувачів.
Як DMP (Data Management Platform) Допомагає Маркетологам?
DMP – це система для ефективної роботи маркетологів, яка допомагає аналізувати аудиторію по зібраним даних. Маркетологи можуть зрозуміти та прогнозувати поведінку користувачів на сайті, їх уподобання та потенційні покупки. Також, на основі відвідуваних сайтів, спеціалісти здатні передбачити стать, вік та хобі людей, які відвідували сайт.
Після аналізу, маркетологи знають як діяти далі. Data management platform допомагає проводити рекламні кампанії, аналізуючи взаємодію з контентом, і тим самим залучаючи потрібну аудиторію до продукту.
В свою чергу, вірно підібрана маркетологами реклама, гарантує прогрес компанії, збільшення кількості лідів, яких зацікавлює товар чи послуги компанії, які ви рекламуєте.
Функції DMP Системи
Щоб краще зрозуміти роботу DMP системи, варто ознайомитися з функціоналом цієї платформи. Отож, які функції виконує data management platform?
Першочергова функція, яку виконує платформа управління даними це збір користувацьких даних, які можуть зацікавити як маркетологів, так і компанію в цілому.
Далі, сегментація даних. За допомогою спеціальних алгоритмів, всі дії потенційного клієнта систематизуються та сортуються. На цьому етапі в маркетолога вже з’являється уявлення про особу на основі виконаних дій.
Також DMP система допомагає здійснювати аналіз аудиторії. Процес передбачає ретельне вивчення потенційних клієнтів, їх уподобання та потреби. На цьому етапі, спеціалісти виокремлюють ту інформацію, яка може бути корисною для покращення реклами і продажу продукту.
Після пошуку, аналізу, оцінки та інших функцій обробки даних, інформація про дії користувачів може використовуватися в подальшій роботі. Фахівці обирають шлях роботи з цими даними, плануючи стратегії маркетингу та реклами для просування товарів чи послуг на ринку.
Якими Даними Можна Керувати за Допомогою DMP Системи?
Однією з особливостей, яку має DMP платформа – це збір різних типів даних про користувача. Ця інформація може поділятися на 3 категорії: first-party data, second-party data, third-party data.
- First-party data або ж власні – це ті дані, які зібрані на основі аналізу поведінки користувача на сайті чи сторінці. До прикладу, це можуть бути такі дії як лайки, коментарі, кліки, пошукові запити, відвідування, тощо. До того ж, збираються і ті дані, якими користувач поділився сам: місцезнаходження, статус, освіта, електронні адреси та інші соціально-демографічні характеристики.
- Second-party data – цей тип даних ще називається партнерським і є схожим до попереднього, де враховуються поведінкові, геолокаційні та демографічні особливості потенційного клієнта. Проте збір відбувається не в межах вашої компанії, а за допомогою сторонньої організації. Такий пошук здійснюється задля широкого уявлення про цільову аудиторію.
- Third-party data – сторонній тип даних, який має суттєву відмінність з двома попередніми. Особливість цих даних полягає в тому, що це додаткові дані, які доповнюють інші відомості про клієнта. Third-party data ніяк не базується на аналізі поведінки користувача, а опирається лише на зібрану з джерел інформацію, яка була надана користувачем.
Переваги та Недоліки DMP Платформи
Перед тим, як залучити в свою роботу data management platform, варто звернути пильну увагу на всі плюси та мінуси впровадження цієї системи. Звісно DMP платформа є надзвичайно корисним інструментом в роботі маркетологів, проте й в деяких випадках може стати каменем спотикання. Проаналізувавши роботу DMP, ми підготували детальний опис як переваг системи, так і її недоліків.
Назва | Плюси | Мінуси |
Вартість | - | |
Зручність використання | + | |
Оптимізація данних | + | |
Сегментація інформації | + | |
Розширена інформація про клієнта | - | |
Інтеграція | + | |
Реклама | + | |
Гарантія безпеки | + | |
Оптимізація витрат і доходів | + | |
Термін зберігання даних | - |
Переваги DMP
Платформа управління даними може похизуватися рядом переваг. Серед найпоширеніших є:
- Систематизація даних в одному місці;
- Чітка сегментація та оптимізація даних користувачів;
- Спрощене збирання та обробка великих обсягів даних;
- Інтеграція з рекламними платформами;
- Покращення стратегій маркетингу;
- Забезпечення ефективності рекламних кампаній;
- Розширення цільової аудиторії;
- Економія часу на пошук цільової аудиторії;
- Оптимізація витрат та доходів компанії;
- Гарантія безпеки даних користувача.
Недоліки DMP
Хоч DMP – це справжня знахідка для маркетологів, проте без мінусів використання цієї системи не обійтися. Ми виокремили наступні:
- Зависока вартість для програмного забезпечення;
- Потреба в постійній підтримці обладнання;
- Пошук та обробка лише анонімних даних користувача;
- Необхідність в експертах з керування даними;
- Інколи не точність аналітичних результатів та рішень;
- Короткий термін зберігання даних.
Чим Відрізняється Платформа Управління Даними від Інших Платформ?
Як і DMP, так і CDP та CRM системи є платформами для збору інформації про клієнта. Для злагодженої роботи компанії, варто обрати ті платформи, які можуть вам допомогти в робочій діяльності. Тому, перш ніж впровадити CDP, CRM, або DMP платформу, дізнайтеся про їх суттєві відмінності.
DMP vs CDP
Як ми зазначили вище, DMP система – це платформа управління даними, яка займається збором інформації про користувача, допомагаючи маркетологам створювати персоналізовані рекламні повідомлення та кампанії для конкретних сегментів аудиторії.
Щодо CDP, то це система, яка здійснює збір, обробку даних з різних онлайн та офлайн джерел, дозволяючи власникам бізнесу знайти свою цільову аудиторію, та залучити більше клієнтів, які скористалися послугами їхньої компанії. Відмінністю є те, що зібрані дані про користувача не є анонімними. Таким чином, CDP система може вдосконалити бізнес-ефективність і продуктивність підприємства.
DMP vs CRM
CRM – це система управління відносинами з клієнтами, яка має справу з інформацією лише тих клієнтів, які взаємодіють з компанією. Платформа відслідковує всі дії користувачів, їхні трансакції, кліки, відвідування, тощо. CRM система може, як і інші, шукати дані, сегментувати та обробляти їх так аби допомогти підприємствам з легкістю знаходити та взаємодіяти з цільовою аудиторією.
Яскравим прикладом є GudHub платформа, яка позиціонує себе як CRM система та працює з даними клієнтів. Проте ця платформа й виконує функції DMP системи, забезпечуючи комплексний збір та аналіз користувацьких даних.
Як Правильно Обрати DMP Платформу?
Для того, щоб підібрати ідеальну DMP систему для вашого бізнесу, варто звернути увагу на наступні важливі фактори:
- Мета: Спрогнозуйте цілі, які компанія планує досягти;
- Вартість: Опирайтеся на бюджет компанії, враховуючи, що DMP система вимагатиме постійної підтримки обладнання та оновлення програмного забезпечення;
- Функціонал: Зверніть увагу на інтегровані в систему інструменти, які можуть допомогти в роботі з користувацькими даними;
- Безпека: Будьте пильними під час вибору data management platform, звернувши увагу на надійність постачальника.
В цілому, вибір DMP платформи є важливим кроком для підприємства, яке має на меті розвивати свій бізнес та впроваджувати масштабні рекламні кампанії. Тому для того, щоб обрати найкращу систему, варто звертати увагу на потреби компанії, аби в подальшому суттєво полегшувати роботу корпорації та допомагати їй стрімко розвиватися.
Висновки
Отож, DMP – це платформа управління даними (data management platform), яка займається збором поведінкових та соціально-демографічних даних про користувачів з метою використовування цих даних у майбутніх маркетингових стратегіях. Правильна сегментація та аналіз даних допомагає зрозуміти цільову аудиторію підприємства та впровадити належну комунікацію. Така злагоджена робота обіцяє збільшення кількості клієнтів, орієнтованих на продукт, фінансовий ріст, та в цілому, розвиток корпорації.
DMP платформа займається збором різних типів даних: first-party data, second-party data, та third-party data, які в свою чергу чітко сегментовані та можуть використовуватись для маркетингових досліджень.
До того ж, data management platform зберігає дані в одному місці, що суттєво спрощує роботу з ними. Система також здатна економити час компанії та врегулювати витрати і доходи.
Проте, є й інша сторона медалі. DMP має високу вартість впровадження системи та короткий термін зберігання даних.
На завершення, для того щоб обрати дієву платформу управління даними, варто враховувати всі переваги та недоліки, встановити цілі та спрогнозувати результат використання цієї системи.