Що Таке CDP Платформа (Customer Data Platform)?

Що таке CDP платформа
5
248
4.3
0
28.02.2024

У сучасному інформаційному середовищі, компанії використовують різні способи, які допомагають їм знаходити дані про користувачів, обробляти цю інформацію та ефективно взаємодіяти з аудиторією. Проте не всі концепції є максимально дієвими для бізнесу, і можуть вимагати значних ресурсів від компанії.У сучасному інформаційному середовищі, компанії використовують різні способи, які допомагають їм знаходити дані про користувачів, обробляти цю інформацію та ефективно взаємодіяти з аудиторією. Проте не всі концепції є максимально дієвими для бізнесу, і можуть вимагати значних ресурсів від компанії.

Ось чому, в цій статті ми надамо вам детальну інформацію про потужний інструмент, CDP або customer data platform, який революціонізує спосіб збирання, ідентифікування та аналізу даних про клієнтів. Ви зможете дізнатися всі переваги та застосування CDP technology, що дозволить вашому бізнесу створювати глибокі інсайти, узгоджені підходи та ефективну взаємодію з лідами.

Визначення CDP (Customer Data Platform)

CDP система займається збором та обробкою данних

CDP — це платформа даних клієнтів, яка займається збором, обробкою, структуризацією та об’єднанням інформації про дії лідів. Збережені клієнтські дані можуть бути взяті з різних онлайн та офлайн джерел, таких як веб-сайти, додатки, браузери, офлайн-каси, CRM-системи та інше.

Це програмне забезпечення дозволяє проаналізувати та фіксувати будь-які діяльності користувачів, такі як замовлення, пошук, або навіть просто кліки на сайті. Таким чином компанія отримує відомості про потенційного клієнта. Далі CDP платформа використовує дані лідів і може вдосконалювати бізнес-ефективність і продуктивність підприємства.

Причини Походження CDP Системи 

Колекціонування, керування та централізація даними за допомогою CDP платформи – це відносно нова концепція пошуку інформації про користувачів. Після того як маркетингова діяльність почала набирати обертів і стрімко розвиватися, зросла й потреба у розширеному аналізі дій користувачів. Підприємства почали збирати інформацію щодо покупок, відвідувань сторінок і інших дій потенційних клієнтів, тим самим забезпечуючи повне уявлення про попит та задоволення потреб споживачів.

Спершу, компанії застосовували в своїй роботі тільки CRM систему для збору інформації, проте приблизно з 2010 року, в процес почала стрімко залучалися CDP платформа для розширеного збирання та обробки даних, цілісного аналізу поведінки клієнтів та їх уподобань. Також, платформа клієнтських даних передбачає суттєве полегшення в роботі компаній, економію часу та ретельну обробку даних.

Зараз customer data platform стала критично важливим компонентом в сучасних маркетингових технологіях. Зростання та розвиток цієї платформи продовжується, адже компанії прагнуть стати більш орієнтованими на дані та орієнтованими на клієнтів у своїх стратегіях.

Для Чого Потрібна CDP (Платформа Клієнтських Даних)?

Як було зазначено вище, з кожним днем потреба у використанні CDP платформи для бізнесу стає ще більш необхідним компонентом. Це пов’язано з метою обробити максимум даних за мінімум часу.

Цінність CDP та для чого вона потрібна

Ми пропонуємо вам розглянути нижче ряд вагомих причин щодо використання customer data platform і дізнатися більше як саме вони можуть стати в нагоді.

  1. Збір даних: Платформа даних клієнтів забезпечує компанію всебічним уявленням про кожного споживача, який згодом може бути вашим потенційним клієнтом. Таким чином, компанія проводить аналіз зібраних даних, які в майбутньому будуть корисні в побудові бізнес-стратегій.
  2. Оптимізація інформації: Наступною вагомою причиною використання CDP є оптимізація операцій з даними. Застосовуючи платформу, компанії можуть сегментувати та очищати дані, зменшувати дублювання, контролювати якість та в результаті, підвищувати ефективність бізнес-процесів. CDP technology допомагає у ретельній організації інформації, розширює можливості компанії, забезпечує фінансовий ріст та лояльність.
  3. Маркетинг: Залучення CDP в маркетинг є важливою причиною для покращення діяльності компанії. Маркетологи можуть використовувати дані для створення більш спрямованих і ефективних кампаній, які можуть в свою чергу призвести до вищих коефіцієнтів конверсії та кращої рентабельності інвестицій.
  4. Реклама: До того ж, CDP в рекламі є покращенням для середовища компанії. За допомогою customer data platform, компанії стрімко можуть популяризувати продукти та послуги, удосконалювати процес та просувати свій бізнес.

Переваги та Недоліки Використання Платформи Клієнтських Даних (CDP)

Якщо ви все ще маєте сумніви щодо використання CDP technology для розвитку свого онлайн-бізнесу, ви можете переконатися в перевагах цієї системи та дізнатися недоліки, з якими ви можете зустрітися під час використання CDP.

Переваги Недоліки
Швидкий збір данихТривале налаштування системи
Сегментація та грамотний аналізРобота з обмеженою кількістю даних
Покращення маркетингуЧасті оновлення
Удосконалення рекламної діяльностіДеякі недоліки в сегментації даних
Розширена аналітика
Безпека
Залучення штучного інтелекту та машинного навчання

Плюси CDP

  • Швидкий збір інформації. Збір даних є важливою функцією CDP, оскільки дозволяє реагувати на події та дії клієнтів в режимі реального часу. Customer data platform використовує потужні алгоритми та технології для того, щоб інформація була оброблена негайно.
  • Сегментація та аналіз: Розподіл клієнтських інтересів за категоріями є важливим фактором для кожної компанії. Тому покращена процедура розподілу, аналізу або ж усунення даних дасть вам можливість виявити більшу кількість лідів і відсортувати не важливу для компанії інформацію. Це допоможе вам розвивати бізнес швидше та якісніше, не витрачаючи ресурси на другорядні речі, а навпаки націлюватися на головне. 
  • Покращення маркетингу: CDP в маркетингу — це поліпшення формування попиту та задоволення потреб споживачів. До того ж, ця платформа має ряд інструментів та функцій для роботи з великими обсягами даними, що й дозволяє компанії швидко та дієво розширювати горизонти.
  • Удосконалення рекламної кампанії: За допомогою правильного підходу до пошуку цільової аудиторії, ви зможете запускати реклами, націлені саме на клієнта, який проявляє інтерес до ваших послуг. В такому випадку, CDP в рекламі допоможе досягти підвищення ефективності продажів.
  • Розширений аналітичний звіт: Наступною перевагою є здатність працювати з даними в одному місці, паралельно поповнюючи та оновлюючи систему новою інформацією про користувача.
  • Безпека: Customer data platform забезпечує абсолютну конфіденційність даних користувачів, відповідаючи всім вимогам безпеки. Тому використання платформи клієнтських даних не несе ризику витоку інформації клієнта. 
  • Використання ШІ та машинного навчання: Залучивши в свою роботу CDP technology з інтегрованим штучним інтелектом, робочі процеси можуть стати швидшими та спрощеними. Ви зможете працювати з рекомендаціями, скорочуючи час на пошук цільової аудиторії.

Мінуси CDP

  • Тривале налаштування системи: Як правило налаштування та введення в дію CDP системи не швидкий процес. Інколи може знадобитися кілька місяців, аби налаштувати та систематизувати платформу.
  • Обмежена кількість даних: Хоч customer data platform збирає максимум даних про клієнта, все ж таки компанія може потребувати деяких точностей. Платформа завжди шукає дані з першоджерела, та не може користуватися допомогою сторонніх джерел, тим самим обмежуючись певним діапазоном даних.
  • Часті оновлення: Через те, що дані клієнта можуть постійно змінюватися, компанія повинна періодично оновлювати код і переконуватися, що інформація в системі є релевантною. Це допоможе, сегментувати потрібні дані та вилучати зайві.
  • Недоліки в сегментації даних: Хоч CDP платформа може похизуватися чіткістю в розподілі даних за категоріями, проте є один недолік, який може призупинити роботу системи. Customer data platform не може злагоджено сегментувати дані клієнта, якщо там немає особистої інформації користувача, а лише зафіксовані поведінкові відомості.

Недоліки в сегментації даних: Хоч CDP платформа може похизуватися чіткістю в розподілі даних за категоріями, проте є один недолік, який може призупинити роботу системи. Customer data platform не може злагоджено сегментувати дані клієнта, якщо там немає особистої інформації користувача, а лише зафіксовані поведінкові відомості.

Як Працює CDP Система?

Для кращого розуміння процесу customer data platform, пропонуємо розглянути комплексний алгоритм, де ми проливаємо світло на кожен етап керування інформації.

Як працює CDP платформа та процес роботи?

Отож, перший крок в роботі з даними цільової аудиторії є її пошук. CDP платформа збирає кожний важливий елемент інформації про ліда спираючись на поведінкові (взаємодія з різними додатками, сайтами, рекламами, SMSs, тощо) та демографічними особливостями (ім’я, місце проживання, і тд).

Наступним кроком є впорядкування та сегментація даних. Система об’єднує всі дані в одному місці, та згодом за різними параметрами розділяє все на категорії, таким чином з’ясовуючи всі потреби користувача.

Після процесу розподілу даних, інформація клієнтів переносяться в хмарний сервіс, де обробляється, а також зберігається і може бути доступна для подальшого аналізу та використання.

Важливим етапом також є передбачення подальших кроків клієнтів. Customer data platform платформа аналізує всі попередні дії потенційного ліда та будує ймовірність подальших його шляхів, дозволяючи бізнесу легше адаптуватися до потреб клієнтів та вчасно реагувати на їхні запити.

Останнім етапом є залучення даних в роботу. Компанія активно працює з потенційними клієнтами, знаходить індивідуальний підхід до них, налаштовуючи комунікацію з ними, втілюючи угоди та досягаючи поставлених бізнес-цілей.

Чим Відрізняється Платформа Клієнтських Даних від Інших Платформ?

Для того щоб працювати з даними клієнтів, компанії часто використовують різні способи пошуку інформації про них та взаємодії з ними. Існують різні системи, такі як CDP, CRM, DMP, тощо. Дійсно, всі вони можуть допомогти налаштувати зв’язок з лідами, проте не всі вони однаково працюють. Тому, розгляньмо суттєву різницю між перерахованими платформами!

CDP vs DMP vs CRM яка різниця між ними?

CDP vs DMP

Як ми визначали раніше, CDP – це платформа, яка дозволяє збирати дані про ліда з різних джерел, базуючись на його поведінці в реальному часі. Система обробляє всі дії, які були здійснені, до прикладу, на сайті, аналізує кліки та пошук, знаходить характеристики про клієнта, які можуть бути корисні для бізнес-процесу.

Основною відмінністю DMP від customer data platform є тип даних, які збирає система. Data management platform концентрує увагу лише на анонімну інформацію про користувача, яка не є персональною. Дані про клієнта щодо його дій, можуть бути взяті з сторонніх джерел таких як: партнерські сайти, додатки, тощо. Більше того DMP система класифікується за трьома категоріями пошуку даних: First-Party, Second-Party та Third-Party. DMP платформа збирає дані з ціллю покращення реклами та маркетингу компанії. Особливістю також є те, що ця система має короткостроковий термін зберігання даних, що не скажемо про CDP платформу.

CDP vs CRM

А от CRM система, або система управління відносинами з клієнтами, фокусується на вужчому значенні, а саме обробці інформації, яка базується безпосередньо на взаємодії клієнта з компанією. Це означає, що вона спрямована на використання даних про контакти та трансакції клієнтів з метою покращення та надання комунікативних послуг. CRM система дозволяє компанії вести історію взаємодії з клієнтом, керувати контактами, сегментувати дані та автоматизувати процеси спілкування з клієнтами.

GudHub CRM система – це унікальна платформа, яка об'єднує в собі функції CRM, CDP та DMP, забезпечуючи комплексний збір та аналіз даних про клієнтів. Вона готова допомогти вам з легкістю знаходити та взаємодіяти з вашою цільовою аудиторією.

Висновки

CDP – це комплексна платформа для зробу, уніфікації, обробки та збереження даних клієнтів з метою ретельного підбору цільової аудиторії компанії. Цей інструмент збирає дані про клієнта орієнтуючись на його демографічні та поведінкові особливості. Пошук даних відбувається на різних платформах: соціальних мережах, сайтах, додатках чи навіть в офлайн джерелах.

Використання CDP technology в бізнесі дозволяє компаніям знайти лідів, зберігаючи зусилля та час компанії. Більше того, основною метою компанії є підвищення рівня продажу товарів та використання її послуг. CDP гарантує швидкий та ретельний збір інформації, грамотну сегментацію даних, розширений аналіз, покращення маркетингової та рекламної діяльності, безпеку, та задоволених клієнтів. Разом із вбудованою функцією ШІ, customer data platform є зручним інструментом для передбачення подальших кроків клієнтів та встановлення індивідуального підходу до кожного ліда.

Отож, для стрімкого розвитку та масштабування бізнесу, власники компаній звертають особливу увагу на пошук клієнтів, а CDP система їм в цьому допомагає. Тому не гайте часу й ви, і скористайтеся цим інструментом, щоб вивести ваш бізнес на новий рівень!

Професійний автор

Тетяна, як професійний автор, використовує експертизу для створення статей. Тексти містять особисті дослідження і мають на меті допомагати читачам знайти відповіді на їх питання.
Поділіться своїми думками в коментарях нижче!